Hometown glory

Jag gjorde det. Jag fkin gjorde det.
Fick ett minus till att bli plus.
Hotet blev aldrig sanning. För det var aldrig sanning.
Lögner må rispa upp ett litet sår vid sin första träff men, vittnar sönder till små äckliga molekyler när de oxideras av all tom luft.

Sanningar må sköljas bort vid sitt första andetag men, blir till starka kedjor när alla droppar smälter sig till ett stort stormigt hav.
Ett hav som sveper över allt och blottar allt.
Men; Jag sket i att dränka dem.
I stället såg jag till att deras huvuden var ovan ytan för jag ville att de skulle se.
Se mig när jag talade till dem.
Ska man ljuga ska man göra det bra, säger de.
Ska man ljuga för mig, ljug.
Det är inte lögnerna som gör mig förbannad. Det är att man tror att jag tror på dem som gör det.
Och; Då ska man inte stå i vägen för mig.

Nu är det mörkt och lugnet råder. Ute på det stora havet har jag blivit ett med varje våg.
Jag må vara på djupt vatten men känner mig mer hemma än någonsin.
Tittar upp, ser stjärnorna som gör allt för att övertyga mig att allt löser sig...Även för en som jag. Jag vill gärna tro på dem.
Så jag tror.


Adele – Hometown Glory (Album)
Allmänt | |
#1 - - Tulle:

Med risk för att låta töntig. Du är en bra seglare och inga vågor kommer att stoppa dig!

#2 - - mh:

Tulle är bäst!

Upp