TACK S!


foto: mh

Tack och lov för att jag blev tvingad att följa med ut i går kväll!
Destinationen var Berns och designtidningen Svensk Forms launchparty.
Jag, som alltid mått bra av att vara kreativ har på sistonde känt av hur dåligt man kan må om man inte uppmärksammar sin konstnärliga ådra.
För jag har verkligen ignorerat den. 

Fastän målandet alltid legat mig närmast så har jag i olika perioder uttryckt mig på olika sätt. 
Måleriet som jag började med har jag lagt åt sidan sedan gymnasiet. Så synd.

Fotograferingen blev aktuellt i mitt liv när jag höll på förbereda för min fars död och innebar en terapi för mig även efteråt.
Och skrivandet. Skrivandet är det jag ägnat mig åt mest på sistonde. Det för att jag alltid känt att det är där jag har mest att lära.
Jag vet att jag har en massa, massa ord tills mina egna kristaller dyker upp. Tills mitt språk träder fram.
Det har dock på sistonde varit sjukt svårt för mig att skriva av mig. Det är som om något blockerat och varje försök till att skriva bara slutat med att jag skitit i det.

Det är inte samma sak med mitt måleri eller fotograferingen. Mitt uttryck där är mer stabil trots att jag även där har mycket att lära.
Åh...kommer så väl ihåg när jag redan på högstadiet sålde tavlor till lärare. Och så härligt det känns att veta att en del gjort mina fotografier till konst i deras hem.

När jag då lyssnade på en av de många uppe på scenen som talade om att 85% av alla köp har att göra med det visuella och att färgerna spelade den största rollen kände jag hur det verkligen kröp i mig.
Hade nämligen glömt hur viktigt det varit och är för mig att leka med färger.
Så. Dags att leka...
Allmänt | |
#1 - - Maria:

Åh, underbart. Bara lek min kära, för du har en fantastisk ådra i det du skapar. Det värmer att höra att du ger det mer utrymme!

#2 - - Vaha:

Vad fan mh, jag vill se bilder och tavlor! Detta visste jag inte om. Du skriver oerhört bra, kan tänka mig att dina tavlor och fotografier är kungliga, dem med!

#3 - - filosofen:



Vad svarar man på sånt. Målar du lika bra som du skriver,picasso släng dig i väggen. Gör det du brinner för,blir alltid bäst. Hejar på dig. Kram.

#4 - - mh:

maria, vaha och filosofen tack för jättefina kommentarer, ni är allt för snälla. kommer lägga upp en del alster, allt efter som... kram.



Upp